Axel Girardetti, Central & Eastern Europe Director ALTEN: “Deși creșterea financiară a fost mai mică decât ne așteptam, am avut totuși rezultate pozitive”


Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.

Evoluția companiei într-un cuvânt


Flexibilitate.

A fost, fără îndoială, un an diferit de ceea ce ne imaginam în ianuarie 2020. Chiar și în aceste condiții, însă, a fost un an în care am învățat multe și ne-am dezvoltat. La nivelul echipei, am înțeles direct puterea adaptării la schimbările din jurul nostru și, învățând să transpunem valorile în care credem (munca bine făcută, profesionalismul, expertiza) într-un mod de lucru remote, am reușit să rămânem aproape de clienții noștri și să continuăm toate proiectele începute dinainte de pandemie. Mai mult, din toamnă, în ceea ce ne privește, observăm un apetit tot mai mare pentru noi proiecte, acest lucrând însemnând că piața și activitatea noastră sunt în plină revenire. Deși creșterea financiară a fost mai mică decât ne așteptam, am avut totuși rezultate pozitive, în special în zona clienților din industria telecom și cea financiară, mai puțin în ceea ce privește industria automotive. De aceea, privind per ansamblu, sunt încrezător că anul 2020 va contribui la evoluția și maturizarea pieței de servicii de inginerie și IT, poziționând, în același timp, ALTEN ca un partener de cursă lungă pentru clienții noștri.

 

Cele mai importante lecții


Cred că schimbările din această perioadă, dar mai ales lucrul remote, au subliniat încă o dată cât de importantă este echipa. Practic, angajații sunt cel mai de preț bun al oricărei companii, pentru că ei sunt cei care susțin dezvoltarea sa, iar asigurarea unui mediu de lucru în care ei pot să își atingă adevăratul potențial și să strălucească în rolurile lor este esențială pentru mine, personal, și pentru ALTEN România. De aceea, anul acesta, am acordat și mai multă atenție fiecărui angajat în parte, pentru a ne asigura că, în ciuda perioadei dificile, ei continuă să își aprecieze activitatea, să învețe și să își dezvolte cariera în direcția în care doresc. Echipele noastre și business-ul nostru au capacitatea să reziste tuturor provocărilor, iar acum mai mult decât oricând ne concentrăm pe a avea grijă unii de alții.

 

Prestația autorităților


Cred că autoritățile române, ca noi toți în această perioadă, au încercat să se adapteze situației și să găsească soluțiile potrivite chiar și atunci când nu toate detaliile erau cunoscute. Este o sarcină dificilă, fără îndoială. Ce mi-ar plăcea în 2021 ar fi să văd o strategie pe termen lung de susținere a economiei, în special a acelor industrii direct afectate de restricții în aceste luni, pentru a ne asigura că întregul mediu de business va putea trece peste aceste provocări și să devină mai puternic și mai competitiv. Într-un context global în care multe țări se confruntă cu aceleași provocări, o abordare mai flexibilă și responsabilă poate avea un impact pozitiv major asupra competitivității de țară.

 

Strategia de business pentru 2021


Pesonal, sper ca acest an și proiectele desfășurate în aceste luni să convingă marile companii din lume să capete din ce în ce mai multă încredere în România și fie să crească investițiile deja existente, fie să contribuie cu investiții noi. Mă aștept ca ritmul alert de digitalizare să permită anularea distanțelor fizice și să conducă la o flexibilitate a proceselor nemaiîntâlnită până acum. Cred că, dacă aceste două tendințe s-ar concretiza, am putea vedea oportunități importante pentru noi, ca țară și companie. De aceea, pornind de la aceste caracteristici, primul punct de pe lista noastră a fost mereu și rămâne acela de a investi în echipele pe care le avem, dar și în noi talente. O altă prioritate se referă la flexibilitatea proceselor interne pentru a responsabiliza angajații de la toate nivelurile de activitate și a le da libertatea de a lua decizii în munca lor. Și nu în ultimul rând, căutăm activ zone cu potențial pe piața locală, fie pentru a investi în noi orașe, fie pentru a realiza achiziții externe.

 

Provocări în 2021


Cred că intrarea în 2021 nu va conduce imediat la rezolvarea tuturor problemelor și provocărilor asociate pandemiei, chiar dacă avem perspective mult mai bune pentru gestionarea situației la nivel mondial în anul care vine. De aceea, cred că cea mai sănătoasă abordare va fi să continuăm să fim adaptabili și să nu ne așteptăm să ne întoarcem la vechiul „normal”, ci să continuăm să inovăm în modul în care lucrăm și ne desfășurăm activitatea.

Articol publicat de Forbes România.